måndag 28 maj 2012

Lchf-pasta

Idag fixade Peter ihop en grym köttfärssås till middag! Jag kan äta det mesta utan någonting "till" men just köttfärssås tycker jag är trist utan något annat. Då är det perfekt att göra lchf-pasta. Det går relativt snabbt och är jättegott!

Recept en plåt pasta:
4 ägg
1/2 dl fiberhusk
125 g philadelphiaost

Gör såhär:
1.Sätt ugnen på 150 grader
2. Vispa äggen porösa och tillsätt sedan osten och fiberhusk. Vispa lite till.
3. Låt sedan smeten stå och svälla i cirka 10 minuter.
4. Bred sedan ut smeten på en plåt med bakplåtspapper. Smeten är väldigt kletig så jag brukar väta händerna och platta/dra ut den så tunt det bara går.
5. Grädda i ugnen i cirka 10 minuter.
6. Låt pastan svalna lite och skär sedan i strimlor.

2 kommentarer:

Emy sa...

Hej, hade blivit av med "mitt" pastarecept och hittade ett här hos dig. Nu står plåten i ugnen. :) Denna gång smorde jag två bakplåtspapper med smör och däremellan la jag smeten. Kavlade sedan ovanpå alltihop och degen blev platt. Smidigt och lätt att få av översta pappret innan allt åker in i ugnen. :) Bara ett tips.

Hälsningar
Emy från Lund

Viveca sa...

Låter gott! Undrar om det går att frysa eller om det måste ätas färskt?

Viveca